Jag förstår inte...

Jag förstår inte hur musiken kan ha så stor betydelse i ens liv. Att en enda låt kan ta bort alla tankar och locka fram leendet på läpparna, eller att den låten kan få tårarna att rinna. Dom som verkligen lyckas göra en låt med känsla i, GRATTIS! Det är inte många låtar som verkligen lämnar spår efter sig. Men självklart, vissa mer än andra. Samma med människor, vissa lämnar djupare spår än andra.

Några som verkligen lyckats att förmedla känsla i sina låtar är Basement! - ett uppsala band.
Jag vet inte varför men deras låtar tar fram ett leende till mina läppar, känslan av att vara trygg kramar om mig. Jag vet inte om det beror på att det är just är för att det är dom som spelar eller om det beror på deras musik. Jag tror det är en väldigt bra blandning. En bandning som i alla fall når fram till mig. Jag behöver inte sms:a eller ringa mina vänner när tankarna exploderar i mitt huvud. Jag lyssnar på en låt och ser mig dom hoppandes runt på scen framför mig..det får mig absolut att tänka på annat, känslan i deras låtar når fram och för bort de tankarna som ibland attakerar mig.. Tack!



Jag och en polare satt idag och pratade om hur man inte kan lita på människor, hur bra man än känner dom..tyvärr, men det är faktiskt så. Alla snackar skit, och speciellt i denna lilla håla jag bor i. Alla vet allt om alla, och alla snackar skit om alla. Man kan stå varandra hur nära som helst, men ändå kan personen i fråga stå några meter bort och snacka skit ändå. Det jag avskyr mest är falskheten, att en människa ena sekunden kan stå och snacka skit och i nästa sekund kommer hon/han fram och är jätte trevlig. Vad är det man ska tro? och hur ska man kunna lita på människor när dom är så? varför inte säga vad man tycker och tänker direkt så är det överströkat och man slipper alla "missförstånd".
Jag vet att jag inte är den människa här som är mest omtyckt, men det finns också sina orsaker till det. Jag säger vad jag tycker och tänker och folk kan oftast inte acceptera det. Det tycker jag är synd, för jag har alltid lärt mig att det är ärligheten man kommer längst på. Jag tycker folk borde tänka efter på vad dom verkligen tycker också..för det finns alldeles för många som går på grupptryck.-
-"neh men hon är ful och as dryg"
-"jag vet :O" (..fast tankarna går egentligen "vafan snackar han om? jag tycker hon är jätte söt och trevlig")

kom igen...vad händer med dagens folk? Säg som ni tycker och stå upp för det istället. Annars kommer ni stå kvar på samma punkt hela livet..kom igen, väx upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0