ännu en tanke rensare..

Ibland förstår jag inte hur folk resonerar, tänker eller nej..jag förstår inte hur folk är. Att man kan säga ord och göra saker som trycker ner en annan människa. Att göra det med flit och gång på gång knäcka samma människa! jag förstår inte hur man kan vara så stark att sen gå och låtsas som ingenting? "vadå allting är väl bra?" ja visst. kanske finns en anledning till att jag tar avstånd? att jag inte orkar bli knäckt en gång till? jag tänker alltid på det som hänt och kommer antagligen alltid att göra. jag försöker fly ifrån det men vågar inte. Jag vågar inte mista den av dom 2 jag har kvar. jag kan inte, att lämna honom, att kontakten skulle brytas skulle göra mig till en helt annan människa - på ett negativt sätt. Jag saknar ju honom, jag vill kunna träffa honom, men det går inte. Orden "jag kan inte åka dit, jag kommer bryta ihop, det är ingen som förstår" får tårarna att rinna. Jag va stark, jag har alltid varit stark som fått klara mig mycket själv med tankar och svikelser. Jag är fortfarande stark. Men...vissa saker krossar mig. När det gäller mig egen familj t.ex. då gör det ont och tankarna och tårarna samlas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0