acceptera åldersskillnader!

Jag sitter här hemma och är sjuk medans min familj är på thaifest. Då helt random kom jag att tänka på varför killar ofta är så ålders beronede om man kan uttrycka det så. Killar kan vara jätte på ena stunden, sen när dom får veta ens ålder blir dom helt off. Att åldern ska spela så stor roll kan jag inte förstå. För när man är yngre, mellan 15-20 år spelar det väldigt stor roll medans när du är mellan 20-40 spelar det inte lika stor roll, då kan det skilja 10 år på ett kärlekspar eller en nära vänskap utan att någon bryr sig. Skulle det däremot skilja 4-5 år när du är i tonåren blir det väldigt mycket snack och fördommar. Att bli kär eller vara vänner med några års skillnad tycks av vissa vara fel. "man ska hålla sig till sin ålder" finns det många som säger. Men varför? Vad är det för stor grej egentligen? Det är bara siffra, right? Men fine...jag kan förstå om det skiljer 20 år att det blir snack och fördommar. men fortfarande..varför? Det är inget fel, inte enligt mig.
Jag känner många som har ett förhållande eller är vän med någon som är några år äldre/yngre än sig själv. Men det är inget fel med det, det är som i alla andra förhållanden / vänskaper. bråk uppkommer, man tjaffsar, men det är inget som har med åldern att göra. Det enda negativa jag kan se i att ha ett förhållande / vänskap med ålderskillnader är att man ibland inte kan göra allting tillsammans, men det är inget som är nödvändigt. Allt man gör i livet är val man själv väljer! Att välja att ta sig in i ett förhållande eller en vänskap är ofta bland det bästa man kan göra! Även fast det kommer vissa konsekvenser när det skiljer några år. Men varför se det negativt? En äkta vänskap är ändå äkta, äkta kärlek är också ändå äkta. Åldern har inget med det att göra!

Det finns många som skäms över att vara vän eller framför allt ha ett förhållande med någon som är yngre/äldre än sig själv. Men till alla er som gör det, sluta med det! vänskap och kärlek är det finaste som finns här i livet! Ta vara på det och kasta inte bort det pga vad alla andra säger! Lev ditt eget liv med dom äkta, dom som alltid ställer upp och alltid finns där! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0