Pengar eller kärlek?

Idag fick jag höra att thailändskor kommer med en man till sverige för att han har pengar, och att det inte beror på kärlek. - "man kan åka till thiailand, träffa en tjej och ta med henne hem efter en veckas semester" , Aa men jo tjena! Det är verkligen så det går till!? Det är inte bara att ta en tjej/kvinna till sverige utan vidare. & det är inte många som gör det bara av pengarna, det beror ofta på känslor. Det känns rätt, man har träffats mycket, mail kontakt, brev vad som helst, men känslorna, dom är rätt! Tänk er själva in i den situationen, att ni är en kvinna i 20-30 år åldern.. ni träffar en man som kommer till erat hemland, ni har umgåtts i ungefär 1 veckas tid. Skulle ni då åka med den mannen till hans hemland? med en helt annorlunda kultur, annat språk och andra levnadsvanor? - neh det skulle ni inte! Ni skulle vilja lära känna personen i fråga först. så tänker även thailändskor! dom är inte mer annorlunda än vi svenskar.. även dom är människor! Visst, ofta lite fattigare, kanske inte har lika bra liv som vi har. Men dom är människor, med egna känslor och tankar. Att dra det exemplet om just thailändskor och män i alunda, är inte okej! varför inte använda det lilla som kallas hjärna och slippa såra och irritera folk?!
okej om det hade varit om asiater eller så, men varför just att det är män från alunda och kvinnor från thailand iblandade i bilden?! Varför inte ta Asiater och svenskar? det hade varit en helt annan sak! Jag kände mig så otroligt träffad när dom orden kom upp. Jag skämms inte över att min pappa är gift med en thailändska, för dom var kära och hon flyttade hit, gifte sig och har nu familj sedan 10 år tillbaka. Den familjen betyder otroligt mycket för mig! Det är dels därför, att jag har släkt i thailand, människor jag älskar finns där, människor jag älskar har kommit till sverige bildat familj med en finsk man, i sverige, det är därför jag reagerade så otroligt starkt och har svårt att släppa det. Visst, det va kanske inte riktat mot våran familj...men hon drog alla män i alunda med thailändska fruar / flickvänner, över ett och samma streck. Där va även vi inblandade...

PHOMM RAÁK KHON! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0